Na wolnym rynku jest niezwykle duża konkurencja, zatem, aby konkretna firma miała rację bytu i przetrwała musi szczycić się odpowiednim wizerunkiem. Ważne, aby był on pozytywny, gdyż to przekłada się na popularność marki i szeroko rozumiany brand. Wszystko to prowadzi to zwiększenia zysków firmy.

Jednak budowanie wizerunku firmy nie jest wcale takie proste. Całe to pojęcie wiąże się z odczuciami i uczuciami w stosunku do danej marki, firmy czy też przedsiębiorstwa. Wszystko to pozwala zdobyć przewagę konkurencyjna. Działania pracowników, jak i kadry zarządzającej muszą być ukierunkowane na określony cele i dany rezultat.

Wbrew powszechnej i panującej opinii to nie tylko dział marketingu czy też szeroko rozumiany Pr tworzą wizerunek firmy poprzez logo, hasło, slogan czy też wygląd danego produktu, ale to działania które znajdują się w sferze działań każdego pracownika. Przede wszystkim budowanie pozytywnego wizerunku firmy trzeba zacząć od utrwalania materialnych elementów wizerunku, tutaj właśnie sprawdzi się PR i dział marketingu, który powinien stworzyć hasło reklamowe i slogan, który zostanie zapamiętany i idealnie trafi w gust potencjalnych klientów. Musi mieć on pozytywny przekaz. Nawet wystrój wnętrz powinien odpowiadać ideałom firmy. Dużą rolę odgrywają także media społecznościowe, które mogą stanowić tanią i wiarygodną reklamę, tworzenie swego rodzaju fan page pozwala na zapoznanie się z marką, a także stałym klientom na napisanie opinii o firmie czy też produkcie.

Kolejnym ważnym aspektem są działania relacyjne, czyli troska nie tylko o pozyskanie nowych klientów, ale również utrzymanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami, którzy mogą stanowić reklamę. Warto tutaj zdecydować się na badania focusowe, które pozwolą poznać predyspozycje i potrzeby współczesnego klienta. Wizerunek firmy budowany jest także poprzez działania sprzedażowe, nie bez znaczenia tutaj mogą być promocje na dane usługi czy też zniżki. Nie należy również zapomnieć o kampaniach prowadzonych drogą meilową oraz telefoniczną