Gdzie przydaje się grywalizacja?
Grywalizację możemy stosować w przypadku niemal każdej działalności. Jej głównym sensem jest zapewnienie pewnego rodzaju rozrywki, która będzie towarzyszyć codziennemu wypełnianiu obowiązków. Często wykorzystywana jest w przypadku pracowników niższego szczebla (np. rankingi produkcyjne, które jednak nie przynoszą żadnych większych korzyści lub negatywnych skutków finansowych). Grywalizację możemy również zastosować w przypadku procesów rekrutacyjnych oraz wdrożenia pracowników do pracy.
Jak stosować grywalizację?
Najbardziej popularnym sposobem jest wykorzystanie aplikacji i programów komputerowych. Przykładowo zamiast tradycyjnego, często nudnego i monotonnego szkolenia w tradycyjnej formie, możemy stworzyć ciekawy i zabawny kurs w formie gier i testów, które kończyć się będą testami sprawdzającymi wiedzę.
Nauka przez zabawę jest znacznie skuteczniejsza i efektywniejsza: pozwala na szybsze zapamiętanie nowych informacji oraz utrwalenie ich w przyjemny sposób. Grywalizację możemy zastosować również podczas rozmów rekrutacyjnych szczególnie tych, które odbywają się w zespołach: pomaga ona w zaangażowaniu kandydatów oraz umożliwia sprawdzenie jak sobie oni radzą w specyficznych, ustalonych zasadami grywalizacji warunkach.
Z pewnością grywalizacja jest jednym z najnowszych trendów HR. To forma, która prawdopodobnie będzie wciąż się rozwijać, by w przyszłości zostać wprowadzona w większości firm. Z pewnością warto mieć na uwadze korzyści, które płyną z jej wprowadzenia w życie firmy.